Takashi Miike

Ünlü şahsiyetlerin hayat hikayeleri
Cevapla
Kullanıcı avatarı
Siyabend
Belawela Muhtarı
Belawela Muhtarı
Mesajlar:19658
Kayıt:15 Eki 2006 12:05
Ruh Hali:Mutlu
Cinsiyet:Erkek
Burç:Kova
Takım:Galatasaray
Takashi Miike

Mesaj gönderen Siyabend » 20 Eki 2007 13:54

Yaratıcı, sapkın, eğlendirici bir uzak doğulu yönetmen olan Miike, ülkesi Japonya’da, Takashi Kitano sonrası kuşağın en dikkat çekici yönetmeni sayılıyor. Uzun metrajlı kurmaca filmler çekmeye 1995 yılında başlayan 40 yaşındaki yönetmenin ilk uzun metraj çalışması “ Shinjuku Kuro Shakai / Chinese Triad Society / Çin Mafyası ” idi. Bu başlangıçtan itibaren pek çok çalışmaya imza atan yönetmenin gerçekleştirdiği projeler arasında uzun metrajlı filmler kadar, televizyon filmleri de bulunmakta.

1960 yılında Osaka’da doğan Miike, İmamura Shohei’nin kurduğu ve başında bulunduğu Japon Görsel Sanatlar Akademisi’nde eğitim gördü. “ Zegen ” (1987) ve “ Kuroi Ame / Black Rain / Siyah Yağmur ”da (1989) Shohei’nin birini asistanı olarak çalışan yönetmen, Japonya’nın önde gelen yönetmenlerinden olan Onchi Hideo ve Kuroki Kazuor’un da asistanlıklarını yaptı.

Resim

Üretken bir müzik videosu ve TV yönetmeni olarak 1990’ların ilk yarısını doğrudan doğruya video pazarı için çekilen projeler üzerinde çalışmakla geçiren Miike, böylelikle kısıtlı bir takvimle ucuza malolacak filmler yapmayı öğrendi. 1991 yılında “ Kyoshu tenshin / Hit & Run / Vur ve Kaç ” isimli filmde görev alan yönetmen, 1995’te, polis prosedürleri, zevkli sodomi ve Japon yeraltı dünyasında ırklararası politika üzerine müstehcen bir deneme olan “Çin Mafyası ”nın yönetmenliğini üstlendi. Bu çalışmayla Japonya Sinema Yapımcıları Birliği’nin “ En İyi Yönetmen Adayı ” olan Miike, bu başarısıyla aranan biryönetmen haline geldi.

Son yıllarda Kuzey Amerika ve Avrupa’da bazı festivallerde filmlerini gösterme imkanı bulan Miike, önce Vancouver’de, sonra da Rotterdam Film Festivali’nde üç filmi birden oynayan ilk yönetmen oldu. Sipariş üzerine çektiği janr filmlerine bile değişik bir yan katabilen yönetmen, biçim, ritm ve dokuyla oynayarak; karakterlerin cinsel patolojilerini ima ederek, standart ve sıradan bir siparişten bile kendi filmini yaratmayı başarıyor. Bunu yaparken de, geleneklerden uzaklaşmaktan ve tepki görmekten korkmuyor.

Senaryoyu sadece bir çıkış noktası olarak gören Miike, bundan yola çıkarak, ekibinin de yardımıyla sette hikayeyi yeniden yoğurarak filmini yaratıyor. Herkesin barış içinde yaşaması yolundaki bir arzuyu hayal olarak nitelendiren yönetmen, aşırılığa varan konuları çekinmeden daha da uç noktalara götürüyor. Şiddete duyulan özlemi yadsınmaz bir gerçek olarak kabul ettiği için, bunun ortaya vurulmasına izin vermenin, bastırmaya çalışmaktan çok daha sağlıklı olduğunu düşünen Miike, “Benim filmlerimde insanlar canavar ya da vahşi hayvanlar gibi. Şiddetleri aşırı, ama hiç değilse dürüstçe. ” diye konuya olan yaklaşımını dile getiriyor.



Japon Film Endüstrisi’nin, “ muhteşem bir yeni yetenek, adi madenden farksız janr malzemesini alarak onu yetişkinler için stilize, karanlık fanteziler şeklinde, altına çeviren yönetmen ” olarak tanımladığı Takashi Miike, Japonya’nın dünya sinemasına hediye ettiği uluslararası bir kült kahraman olma potansiyelini taşıyor…

Takashi Miike’nin Filmografisi

Kaynak: http://www.bigglook.com/biggcinema


Cevapla

“Biyografi” sayfasına dön