Dinler Tarihi

Türkiye ve Dünya Tarihi
Cevapla
alizeee
Teğmen
Teğmen
Mesajlar:167
Kayıt:15 Eki 2006 21:08
Ruh Hali:Mutlu
Takım:Galatasaray
Dinler Tarihi

Mesaj gönderen alizeee » 16 Eki 2006 23:17

DÎN

Lügat Anlamı
: Cezâ, mükâfat, ibâret, âdet, hâl, vb. hüküm, hesap, itâat, boyun eğme, şerîat, kânun, yol, mezhep, millet

Dîn'in Târifi
: Dîn, kuralları Yüce Allah tarafından konulan, peygamberler aracılığı ile insanlara bildirilen, akıl sâhibi insanları kendi istekleri ile hayırlı olan şeylere sevk ederek dünyâ ve âhirette mutluluğa ulaştıran ilâhî bir kânundur.



Gerçek Dîn şu Özellikleri Taşır:

l. Allah tarafından ortaya konmuş olmak.

2. Bir peygamber aracılığı ile bildirilmiş olmak.

3. Akıl sâhibi insanların kendi hür irâdeleri ile seçilmek.

4. İnsanları hayırlı işlere sevk etmek.

5. İlâhî bir kânun olmak.

Dinler Târihi; dînleri yer ve zaman göstererek inceler. Dîn bilimi, geçmişte de, günümüzde de dinsiz topluma rastlamamıştır.

Kutsal kitaplar dînin kaynağını ilk insana ve dolayısıyla onu yaratan Allah'a bağlamaktadır. İlkel kabîlelerde dahi insanların ahlâkî âdâba uyup-uymadığını denetleyen ve gökte bulunan bir Tanrı kavramına inandıkları görülmüştür.

Darvin insanın maymundan geldiğini açıkça ,söylememiş, akıllı hayvan olduğunu ileri sürmüştür. Evrimin ana gâyesi, bir yaratıcıya ihtiyaç duymaksızın, kâinâtın varlığını açıklayabilmektir.

İslâm'a göre dînin kaynağı vahiy ve nübüvvettir. Mâtürîdî'ye göre insan vahiy ve nübüvvet olmasa bile, insanların akıllarıyla Allah'ın varlığını bulabilir.

İslâm'a göre ilk dîn "Tevhîd Dîni"dir ve kurucusu Yüce Allah'dır.



İLKEL KABÎLE DİNLERİ

Özellikleri:

l.Bir kabîleye mahsûsdur.

2.Bu dînler mahallî özellik taşırlar.

3.Kutsal kitapları yoktur.

4.Genellikle bir Yüce Tanrı inanışı göze çarpar.

5.Büyü ve büyücüye çok ilgi gösterirler.

MİLLÎ DİNLER


A.Konfiçyüsçülük (Konfüçyanizm):

Çin'deki üç dînden biridir. Bir Çin atasözü: "Her şeyin kökü göklerdedir. İnsanın kökü ise atalarındadır" şeklindedir. M.Ö. 551-479 yılları arasında yaşamış Konfiçyüs, kendini ilme vermiştir. Eski Çin kültürünü canlandırmaya çalışmıştır. Dînî meseleler üzerinde fazla konuşmamıştır. Onun ana gâyesi, ülkenin karışık olan siyâsî düzenini düzeltmekti.

Konfiçyanizmin Bâzı Temel Özellikleri:

l.Atalara hürmet, erdemlerin en büyüğüdür.

2.Tien adı verilen yüce varlık, tabiat düzeninin idârecisidir.

3.Kapalı yapılan günahların cezâsız kalmayacağı, âhiret inancı.

4.Tanrı, huzûru sağlamak için öğretmenler göndermiştir. Tanrı her şeyi görür ve bilir.

5.Dünyâda beş şeyi, her şeye uygulayabilmek yeteneğine

"Mükemmel erdem" denir. Bunlar "Ağırbaşlılık, cömertlik, samîmiyet, doğruluk ve nezâket"dir.

6.Üstün insanlar doğruluğu, alçak insanlar ise menfaatlerini düşünürler.

B.Taoizm:



Bu dîn, "Tao" kavramı üzerinde durmuştur. Büyücüleri, râhipleri, râhibeleri ve dînî şefleri vardır. İlkbahar bayramında ateş yakılır. Taoist râhipler yarı çıplak durumda, ateşe pirinç ve tuz atıp` koşarak üzerinden geçerler. Taoizmin kurucusu, Lao Tse'dir. M.Ö. 604 veyâ 570 yılları arası.

Taoizm'in Prensipleri::

Tao, âlemden önceki yaratıcı prensiptir. O, görülemez, işitilemez ve kavranamaz. O, ezelî. ve ebedîdir. Kendiliişinden vardır. Her yerde hâzır ve nâzırdır. Bütün varlıkları Tao meydana getirir. Tao kendini yormaz ve aslâ heyecanlanmaz. Taoizm'deki esas; kötülüğe karış iyilikle mukâbele etmektir. Ölüm sonrası hayat hakkında açıklık yoktur.



C.Şintoizm::

"Şinto" "Tanrılar Yolu" demektir. Japonya'da görülür. Şintoizm'de rûh ve tanrıyı, kutsal, acayip, sırlı, korkulan, güçlü gibi varlıkları ifâde için Rami kelimesi kullanılır. Rûhun ölümden sonra da yaşadığına inanılır. Ölen herkes Rami olur. Ancak her kami, Tanrı olmayabilir. 8 Milyon Tanrı olduğuna inanılır. En büyüğü Güneş tanrıçasıdır. Şintoizm, bilinen anlamda put kullanmaz. Tanrılara, tapınaklarda, sembollerden nesneler vâsıtasıyla tapılır. İbâdet, duâ ve kurbanlardan ibarettir. Kamilere tapınma, duâ okumak, pirinç ve pirinç şarabı sunmakla yapılır.



ESKİ TÜRK İNANÇLARI:

Türkler, Budizm, Hıristiyanlık, Yahûdîlik gibi dinlerin, örf ve âdetlerine ters buldukları için, devamlı olarak içlerine girmemişlerdir. Türklerin İslâmiyet'i kabûldeki en önemli noktası, onların daha önce tek tanrılı inanışı devâm ettirmesidir. Kaynaklarda Türk boylarının hemen hepsinde tek Tanrı (Gök Tanrı) inanışının olduğunu göstermektedir. Gök Tanrı, hayat veren, yaratan, cezâlandıran, yol gösteren millî bir tanrı kabûl edilmiştir.

Eski Türkler, Öbür dünyâda ikinci bir hayâtın varlığına, burada iyilik ve kötülüğün karşılığının verileceğine inanıyorlardı. Ahlâk anlayışı, özde-sözde ve davranışlarda doğruluktu. Yalan yere yemin etmek, başkalarını aldatmak, yermek hoş görülmezdi.



HİNDUİZM::

Hint dinlerinin en yaygını Hinduizmdir. M.Ö. 1500'lü yıllarda ortaya çıktığı sanılmaktadır. Hinduizmin tanrı anlayışında çeşitlilik göze çarpar. Çok tanrıcılık; yaratıcı Brahma, koruyucu Vişnu ve yokedici Şiva'dan oluşan bir üçleme vardır. Hinduizmde hulûl (Tanrı'nın insan Şekline girmesi); tenâsüh (rûhun bir bedenden ötekine geçmesi) gibi inançlar bulunur.

Hinduizmin en belirgin özelliği, insanlar arasında bir sınıf farkının gözetilmesidir. Din adamı ve bilginler en üst sınıfı oluştururlar. Hinduizmde İnek ve Gana Nehri, kutsal kabûl edilen varlıklardandır. İnek, yer, gök ve hava âleminin anası kabûl edilir. İnekler yola yatarlarsa, yol ona göre düzenlenir. Onlar kesilmezler.

1981'de Müslümanlar Hindistan'da dört kutsal ineği kestikleri için büyük olaylar çıkmıştır. Müslüman mahalleleri ateşe verilmiştir. İbâdet sembolü Om'dur. İbâdet her yerde yapılabilir. İbâdet ferdîdir. Hint'li , sabah Şafaktan önce kalkar, evde veyâ nehir kıyısında yapabileceği sabah ibâdetine hazırlanır. Tanrı'sının adını zikreder ve yıkanır.

Hindistan'da bitkilerle beslenenlerin vejetaryenlerin) sayısı 1/4'dür. Domuz eti yemezler. Tapınaksız köy yoktur. Yüzyıl öncesine kadar kadın, ölen kocasıyla birlikte yakılırken, Şimdi bu âdet kaldırılmıştır.



CAYİNİZM::

Hindistan'daki dinlerdendir. Kökü M.Ö. VIII. yüzyıla dayanır. Brahmanizm'deki şiddetli sınıf ayrılıklarına tepki olarak ortaya çıkmıştır. Bu dîne inananlar genellikle sebze ve meyve yerler. Öldürme, yalan, hırsızlık, Şehvete ve dünyâ nimetlerine düşkünlük kötülenir. Tanrı anlayışı yoktur.



SİHİZM::

Hindistan'daki bazı gelişmeler sonucu XVI. yüzyılda ortaya çıkmıştır. İslâm ve Hinduizm karışımı bir harekettir. Kurucusu Nanak'tır. Günümüzde 6-7 milyon civârında mensûbu vardır. Dünyânın çeşitli yerlerinde de mensupları vardır. Sihizm, Tanrı'nın birliği, ibâdette adının çokça tekrâr edilmesi, değişik kastlardaki (sınıflardaki) insanların eşitliği, putlara tapınmanın kötülüğü, kardeşçe sevginin önemi, ölenin rûhunun ameline göre yeni bir bedende dünyâya geleceği gibi bâzı prensiplere dayanır. Ölüleri yakma âdetleri vardır. Sih'ler sigara ve içki içmezler, eğitime önem verirler. çocuklarını, çocukluk çağından itibaren sıkıntılı, yorucu bir hayâta alıştırırlar.



ZERDÜŞTLÜK::

Zerdüştîlik, İran dinleri içerisinde tek tanrı inanışına yer vermesi bakımından en dikkat çekicisidir. Zerdüşt'ün ölümünden sonra insanlar onun karşı çıktığı Mitra ve Anahita gibi tanrılara tapınmaya başlamışlardır. Zerdüşt, eski İran'a tevhîd inancını getirmiştir. Zerdüşt, İslâm kaynaklarında Hürmüz olarak anılır. Ahlâkî prensipler üç maddede özetlenebilir:

l.İyi düşünce, 2.İyi söz, 3. İyi iş.

Bugün Hindistan'da sayıları bir kaç yüz bin kadardır.



BUDİZM:::

Budizm'in kurucusu Budha (Buda), Gotama adında bir prenstir. Gotama, Nepal'in güneyinde, ufak bir kasabada mîlâttan önce 560 yılında dünyâya gelmiştir. Babası bir kasabanın prensiydi.

Budizm, varlığın sırlarını çözmeye çalışan, hayâtın acı ve zevklerinden el çekerek, kâmil ve olgun insan olmak yollarını araştıran bir ahlâk felsefesi güder. Budizm, VII. yüzyılda, İslâmiyet'in etkisi ile Hindistan'da sâdece Himalaya Dağı'nın eteklerinde kalırken, Sri Lanka, Siyam, Kamboçya, Çin Hindi ve Tibet'de varlığını sürdürdü. Dört temel gerçek, Buda'nın kurtuluş reçetesinin özünü oluşturmaktadır:

l.İnsan varlığının mâhiyeti, acı, ızdırap, kötülük ve doyumsuzluklarla doludur.

2.Bu acı ve ızdırâbın sebebi, arzu ve ihtiraslardır.

3.Onların yok edilmesi insanlığın asıl amacı olmalıdır.

4.İnsan, kalbinde yaşamaya olan susamayı yok ederek, vâr olmaktan, dolayısıyla acı çekmekten kurtulabilir. Bencilliği ile berâber, bireysel varlığı da kaybolur ve Nirvana'ya ulaşır. Buna göre Nirvana, bireysel varlığın yok oluşu ve bunun ayrılmaz parçası olan acı ve ızdırâbın dinmesidir. Nirvana'ya götüren yol sekiz kola ayrılmaktadır:

İnanç, İrâde, Söz, Fiil, Geçim Vâsıtaları, Çalışmak, Hâfıza ve Düşünce'dir.

Budizm'de Yasaklananlar: Öldürmek, Çalmak, Zinâ, Yalan, Sarhoşluk Veren şeyler.

Budizm'de Emredilenler:

l.Acılara tevekkülle katlanmak

2.Yaşayanların acılarını dindirmek

3.Hayır yapmak

4.Merhametli olmak.

Buda'nın "Yaratıcı Tanrı" hakkında ne söylediği açık değildir. Âhiret konusunda kutsal metinlerin ortaya koyduğu net bir görüşü yoktur.

Buda, dînini tamamlayamadığını ve kendisinden 1000 yıl kadar sonra gelecek olan Metteyya (Maitreya) ile tamamlayacağını ifâde etmiştir.



İLÂHÎ DÎNLER:

İlâhî Dîn:Allah tarafından, peygamberler vâsıtasıyla insanlık âlemine gönderilen, vahiy mahsûlü olan dînlere denir.

YAHÛDÎLİK

Yahûdîlik, yaşayan ilâhî kaynaklı dînlerden en eskisi, fakat mensûbu en az olanıdır. Bugün yeryüzünde 15-20 milyon civârında Yahûdî vardır. Bunların dört buçuk milyonu İsrâil'de, 6 milyonu ise Yahûdî nüfûsunun en yoğun oludğu, A.B.D.'de yaşamaktadır. Yahûdîlik, Bâbil Sürgünü'nden sonra millî bir dîn hâline getirilmiştir. Aslında bugünkü Yahûdîlik'in bir dîn mi, yoksa bir millet mi olduğu pek açık değildir. Yahûdîliğin Kutsal Kitâbı Tevrât'ın Balam Hikâyesi'nde şöyle bir târif geçmektedir:

"İşte, ayrıca oturan bir kavimdir ve milletler arası sayılmayacaktır:.

Yahûdîliğin sembolü, Yedi kollu şamdan ve Altı köşeli Yıldız'dır.

Yahûdî:İshâk oğlu Ya'kûb'un on iki oğlu vardı. Dördüncü oğlunun adı Yuda veyâ Yahuda idi. Dolayısıyla onun adına izâfeten İsrâîloğulları'na Yahûdî denilmiştir.

a-Tevrât'a Göre Yahûdîlik:

b-Kur'ân-ı Kerîm'e Göre Yahûdîlik:

Hz.Mûsâ ve On Emir:

l.Seni Mısır diyârından, esirlik evinden çıkaran Allah, Ben'im.

2.Benden başka tanrın olmayacak.

3.Allah'ın adını boş yere ağzına almayacaksın.

4.Cumartesi'yi kutsal kılacaksın.

5.Anne ve babana hürmet edeceksin.

6.Öldürmeyeceksin.

7.Zinâ yapmayacaksın.

8.Çalmayacaksın.

9.Yalan yere şâhidlik yapmayacaksın.

lO.Hiçkimsenin evine-barkına göz dikmeyeceksin.

Tevrât:Yahûdîlerin kutsal kitap külliyâtı: Tanah ve Talmut şeklinde ikiye ayrılır.

Tanah üç böyümden oluşur: Tora, Neviim ve Retuvim.

Kur’ân-ı Kerîm’e göre Tevrât::Tevrât kelimesi Kur'ân-ı Kerîm'de 18 yerde geçer. Fakat Yahûdî'lerin Tevrât'ın hükümlerini ve verdiği bilgileri gizlediklerini, değiştirdiklerini, bile bile hasîs menfaatleri uğruna bu yola gittiklerini bildirir. Bu yüzden Kur'ân-ı Kerîm, Tevrât'ın aslını (hiç bozulmamış şeklini) kabûl eder.

Talmut:Talmut, öğrenim mânâsına gelir. Yazılı olmayan ikinci Metine denir. Daha sonra yazılı hâle getirilmiştir. Talmut, Yahûdî'ler indinde Tevrât kadar önemlidir. Onun da ilhâm ve vahiy kaynağı olduğu kabûl edilir. Talmut iki bölüme ayrılır: Mişna ve Gemara. Mişna, ahlâkî kuralların açıklanmasıdır. Gemora da, Mişna'nın açıklanmasıdır.

Yahûdî Kutsal Kitâbında Tahrîf Belirtileri

En eski nüshalar M.S. VII ve X. yüzyıla âittir. Tevrât tek nüshaydı, ezberleme yeteneği yoktu, çoğaltılmamıştı. Bugün Yahûdî'lere âit İbrânîce Hristiyan'lara âit Yunanca ve Sâmirî'lere âit Sâmirî dilinde metinler birbirini tutmamaktadır. Misâl:

l.Hz.Mûsâ'ya nisbet edilen Tevrât'ın son bölümünde onun ölümü ve gömülmesi anlatılır.

2.Hz.Lût'u kızlarının şarap içirerek sarhoş etmeleri ve onunla zinâ etmeleri yeralır.



Çağdaş Yahûdî Mezhepleri

Yahûdî'ler, Yâhûdîliği değişen şartlara uydurmuşlardır:

a.Ortodoks Yahûdîlik:Diğer mezheblerin ayrılmasıyla ortaya çıkmıştır. Bu mezhep, Ferisilik'le başlayan ve Rabbânî Yahûdîlik'le gelişen ana akımın günümüzdeki yansımasıdır. Ortodoks inançta, Yahûdî'lerin Tevrât'ın kânunlarına uymadıkları için sürgüne gönderildikleri yer alır.

b.Reformist Yahûdîlik:XIX. yüzyılın başlarında Alman Yahûdî'leri arasında çıkmıştır. Amerika Yahûdîleri arasında meşhurdur. Bugün Reformist Yahûdîlik, lâikleşmiş Yahûdîlik şeklini almış durumdadır.

c.Muhâfazakâr Yahûdîlik:Reformist Yahûdîlik'e tepki olarak doğmuştur. Yapı itibârıyla Ortodoks Yahûdîlik'in Amerikan versiyonudur. en belirgin özelliği, Siyonist olmasıdır.

d.Yeniden Yapılaşmacı Yahûdîlik.1983'de 102 yaşında ölen bir Amerikan Yahûdî'si olan, Kaplan isimli bir şahıs kurmuştur. Kaplan, Yahûdîliği, Yahûdî halkının kültür değeri olarak görür. Ölümden sonra dirilmeyi, âhireti reddeder. Mesîhçilik'i kabûl etmez.



Yahûdîlikte İnanç Esasları:

a. Yahûdîliğin İnanç Esasları:

Tevrât'da iki yerde geçen On Emir'de, inanç konularından sâdece Allah'a îmân meselesi üzerinde durulur. Diğer îman esasları açık değildir:

Yahûdîliğin İnanç Esasları:

Ayrıca Yahûdî'ler Tanrı'nın kendilerini seçtiğine ve Hz.Mûsâ'nın şahsında onlarla ahitleştiğine inanırlar. Allah’ı Millî Tanrı olarak görürler. Allah'a yorulmak ve dinlenmek gibi sıfatlar verirler. Mûsevî'likde âhiret inancı kapalı olup, melek ve kader inancı da çoğunlukla kabûl edilir.

b. Yahûdîlikte İbâdet şekilleri:

Yahûdî'ler ibâdetlerini Sinagog adı verilen mabetlerinde yaparlar. Günde üç vakit ibâdet yapılır. En önemli ibâdetleri Tevrât levhalarını okumaktır. Erkekler kipa ile başlarını örterler. Cenâzeler yıkanıp, kefene sarılır ve toprağa gömülür. Erkek çocuklar, doğumdan sekiz gün sonra sünnet edilir. İbâdet günleri Cumartesi'dir. Domuz, tek tırnaklı, vahşî ve kanları akmamış hayvanları, midye, istiridye gibi kabuklu deniz hayvanlarını yemek yasaktır.
[/b]


alizeee
Teğmen
Teğmen
Mesajlar:167
Kayıt:15 Eki 2006 21:08
Ruh Hali:Mutlu
Takım:Galatasaray

Mesaj gönderen alizeee » 20 Eki 2006 22:57

YAHUDİLİK

Siyonizm ve Üstün Irk Fikri


Tevrat, Allah'ın Hz. Musa'ya vahyettiği mübarek bir kitaptır. Allah Kuran'da "Gerçek şu ki, biz Tevratı, içinde bir hidayet ve nur olarak indirdik..." (Maide Suresi, 44) buyurur. Yine Kuran'da bildirildiği üzere, Tevrat daha sonra tahrif edilmiş ve içine insan sözleri sokulmuştur. Bu nedenle bugün elimizdeki Tevrat, "Muharref Tevrat"tır.

Yine de M. Tevrat incelendiğinde, içinde Hak Din'in pek çok unsurunun halen bulunduğu görülür. Allah'a iman, teslimiyet ve şükür, Allah korkusu, Allah sevgisi, adalet, şefkat, merhamet, zulme ve haksızlığa karşı koyma gibi pek çok hak din özelliği M. Tevrat'a ve Eski Ahit'in diğer kitaplarına hakimdir.

Bunun yanında, M. Tevrat'ta, tarihte yaşanmış bazı savaşlar ve bu savaşlardaki kıyımlar da anlatılmaktadır. Eğer bir kişinin amacı, uygulamak istediği şiddet, kıyım ve cinayetlere çarpıtarak da olsa bir dayanak bulmaksa, söz konusu M. Tevrat pasajlarını kendine bir malzeme haline getirebilir. Siyonizm, gerçekte faşist bir terör olan kendi terörünü meşrulaştırabilmek için bu yola başvurmuş ve etkili de olmuştur. Bu kitapta okuyacağınız gibi, geçmişte yaşanmış bazı savaş ve katliamlarla ilgili M. Tevrat ayetlerini, Filistin'in mazlum halkına karşı kullanmıştır. Bu, samimiyetsiz bir yorumdur. Dini, faşist ve ırkçı bir ideolojiye alet etmektir. Nitekim pek çok dindar Yahudi, söz konusu M. Tevrat (Eski Ahit) ayetlerinin Filistinlilere karşı işlenen cinayetleri meşrulaştırmak için kullanılmasına karşı çıkmaktadır.

Siyonistlerin, siyasi ideolojilerine dayanak bulmak için kullandıkları sözkonusu Eski Ahit pasajlarının bazıları şu şekildedir:
DANIEL
BAB: 2
AYET 44
S. 342 Ve o krallarin günlerinde göklerin Allahi (Yehova) ebediyen harap olmayacak bir krallik kuracak ve onun hakimiyeti baska bir kavme birakilmayacak; ancak bu kralliklarin (devletlerin) hepsini o parçalayacak ve bitirecek.
TESNİYE
BAB: 11
AYET 23-24
S.139 O zaman Rab Yehova bütün bu milletleri önünüzden kovacak ve sizden büyük bir kuvvetli milletlerin mülkünü alacaksiniz. Ayak tabaninizin basacagi her yer sizin olacak.

Temelde siddetli bir irkçiliga ve maddecilige dayanan bu inançla yüzyillardan bu yana Siyonist zihniyetteki Yahudiler , Hz.Adem'in ogullarinin elinden kendilerinin "tabii hakki" olan bu mali geri almalari yolunda gerek sosyalizm, gerek kapitalizm (1) sahalarinda mücadele etmektedirler. Ancak kendilerinden sayica çok daha güçlü olan diger milletlerin devletlerini ve mülklerini ele geçirmek için kaba gücün ve açikça onlarla karsi karsiya gelmenin fayda saglamayacagini çok iyi bilen Siyonistler - Masonluk - Felsefe - Siyaset - Basin - Propaganda - Ekonomi - Bankacilik - Anarsiler - Savaslar ve Ahlaki ifsat gibi stratejik silahlar kullanarak bu görünmez istila hareketini sürdürmektedirler.

(1) Siyonistler Sosyalist ülkelerde dogrudan devleti ele geçirerek. Kapitalist ülkelerde ise önce sermayeyi ele geçirip hemen sonra devletlerin iç ve dis politikalarini kendi hedefleri dogrultusunda yönlendirerek amaçlarina ulasmayi planlamaktadirlar.

TESNİYE
BAB: 7
AYET: 17-18
S: 185
Eger kendi yüreginde bu milletler benden çokturlar nasil onlarin mülkünü alabilirim dersen onlardan korkmayacaksin...
TESNİYE
BAB 7
AYET: 22-24
S: 185 Ve Allahin Rab (Yehova) o milletleri senin önünden azar, azar kovacak, onlari çabukça bitiremezsin yoksa senin üzerine kir hayvanlari çogalir ve Yehova onlari krallarini senin eline verecek.

Üstteki pasajda geçen "kır hayvanları" ifadesi, aynen Kuran'da inkar edenlerin "hayvanlar gibi" olduğunu açıklayan ayetler gibi, inkarcıların ruh halini tasvir eden manevi bir açıklama olabilir. Ancak muhtemelen Siyonist Yahudiler, bu kavramı ırkçı ideolojilerine göre çarpıtmışlar, inkarcıların manevi durumunu tasvir eden bu hükmü, "yahudi olmayan"ların biyolojik durumunu tanımlayan ırkçı bir mantığa dönüştürmüşlerdir. Irkçı Yahudilerin bundan çıkardıkları sonuç şudur:

Yaratilis merdiveninde farkli basamaklar oldugunu herkes dogal olarak kabul eder; önce inorganik nesneler, bitkiler ve hayvanlar âlemi, sonra konusan, yaratiklar ve hepsinin üstünde Yahudiler.

("Siyonizm ve Irkçilik" Ankara Üniversitesi Siy. Bilg. Fak. Yay. (Sources de la pensée Juive contemporaine) Sf:49 dan alinti)


"Siyonizm" olarak da tanımlayabileceğimiz bu ideoloji, Yahudi olmayan insanların haklarını gasp etmeyi kendine meşru sayar ve bu yolda bir mücadele yürütür. Diger insanlara karsi girisilen bu savasta, hiç süphesiz birinci plandaki hedef siyonist hareketin karsisina en büyük engeller olarak çikan, Din - Ahlak - Aile gibi mukaddes degerlerin insanlarin gözünde alçaltilmasi, parçalanmasi ve nihayet ortadan kaldirilmasidir.

Siyonizmin kendisine malzeme haline getirmek istediği diğer bazı Eski Ahit pasajları şöyledir:

TESNİYE
BAB: 14
AYET 12
S: 191 Siz Allahiniz Rabbin ogullarisiniz." Çünkü sen Allah'in Rabbe mukaddes bir kavimsin, ve Rab yer üzerinde olan bütün kavimlerden üstün olarak kendisine has bir kavim olmak üzere seni seçti.
LEVILILER
BAB: 26
AYET: 12
S: 127 Ve aranizda yürüyecegim ve sizin Allahiniz olacagim ve siz benim kavmim olacaksiniz.
LEVILILER
BAB: 2
AYET: 24-26
S: 120 ... ve onlardan nefret ettim. Fakat size dedim: Siz onlarin topraklarini o miras olarak alacaksiniz ve ben size onu mülk olmak üzere verecegim, ben sizi milletlerden ayirt eden Allahiniz Rabbim, . ve bana mukaddes olacaksiniz, benim olmaniz için sizi kavimlerden ayirt ettim.
YEREMYANIN MERSIYELERI
BAB: 4 AYET: 2
S.785 Saf altinda tartilan Sionun degerli ogullari
ÇIKIS
BAB: 19
AYET: 5-6
S: 73 Bana bütün kavimlerden has kavim olacaksiniz ve siz bana kahinler melekutu ve mukaddes millet olacaksiniz.
TESNİYE
BAB: 15
AYET: 6
S: 192 Çünkü Allahin Rab sana vadetmis oldugu gibi seni mübarek kilacaktir; ve çok milletlere ödünç vereceksin, fakat sen ödünç almayacaksin ve çok milletlere saltanat edeceksin fakat onlar sana saltanat etmeyecekler.
MEZMURLAR
BAB: 82
AYET 6-8 Ben dedim. Siz Ilahlarsiniz ve hepiniz yüce olanin ogullarisiniz. Kalk ey Allah yeryüzüne hükmet. Zira milletlerin hepsine sen varis olacaksin.
İŞAYA
BAB: 60
AYET: 10-16
S: 709 Ve ecnebiler senin duvarlarini yapacaklar ve kirallari sana hizmet edecekler. Ve kapilarin daima açik duracak, milletlerin servetini ve sürgün getirilen kirallarini sana getirsinler diye gece gündüz kapanmayacaklar. Çünkü sana kulluk etmeyen millet harap olacak. Ve seni sikistiranlarin ogullari sana egilerek gelecekler ve seni hor görenlerin hepsi senin ayaklarinin tabaninda yere kapanacaklar, ve sana Rab bin sehri Israil Kuddüsunun Sionu, diyecekler. Ve milletleriri sütünü emeceksin ve kirallarin memelerini emeceksin.
ÇIKIŞ
BAB: 10
AYET: 3
S: 63 Ibranilerin Allahi Rab söyle diyor: .
II. KIRALLAR
BAB: 5
AYET: 15 Iste, simdi bildim ki bütün dünyada allah yoktur, ancak Israil'de vardir.
TESNİYE
BAB: 10
AYET: 15
S: 188 Sizi bugün oldugu gibi bütün kavmlerin arasindan seçtim.
TESNİYE
BAB: 23
AYET: 20
S: 200 Yabanciya faizle ödünç verebilirsin, fakat kardesine faizle ödünç vermeyeceksin, taki mülk olarak almak üzere gitmekte oldugun diyarda elini atacagin her seyde Allahin Rab seni mübarek kilsin
MEZMURLAR
BAB: 89
AYET: 27-29
S: 593 Bende onu ilk oglum Dünya kirallarinin en yüksegi kilacagim, Onun için inayetihi ebediyen tutacagim. Ve ahdim onun ile sabit olacak. Onun zürriyetini de ebedi, ve tahtini göklerin günleri gibi kilacagim.
MEZMURLAR
BAB: 99
AYET: 1-2
S: 599 Rab (Yehova) saltanat sürüyor; kavimlar titresinler; Kerubîler üstünde tahtindadir; yer sarsilsin Rab Sionda büyüktür.
DANIEL
BAB: 2
AYET: 44
S: 842 Ve o kirallarin günlerinde göklerin Allahi ebediyen harap olmayacak bir kirallik kuracak ve onun hakimiyeti baska bir kavma birakilmayacak; ancak bu kiralliklarin hepsini o parçalayacak ve bitirecek, ve kendisi ebediyen duracak.
MEZMURLAR
BAB: 67
AYET: 6
S: 576 Yeryüzü mahsülünü verdi. Allah bizim Allahimiz, bizi mübarek kilacaktir.
İŞAYA
BAB: 9
AYET: 6
S: 679 Çünkü bize bir çocuk dogdu, bize bir ogul verildi; ve reislik onun omuzu üzerinde olacak, ve onun adi; Acîp Ögütçü, Kadir Allah, Ebediyet basi, Selâmet reisi çagrilacaktir.
MEZMURLAR
BAB: 48
AYET 2-3
Simal taraflarinda büyük kralin sehri yüksekligi güzel olan Sion Dagi bütün yerin meserreti dir.


alizeee
Teğmen
Teğmen
Mesajlar:167
Kayıt:15 Eki 2006 21:08
Ruh Hali:Mutlu
Takım:Galatasaray

Mesaj gönderen alizeee » 20 Eki 2006 22:58

Siyonistlerin Diğer Milletlere Bakış Açısı



Siyonizmin üstün irk fikri, Musevi olma hakkini sadece Yahudi irkindan olanlara vermektedir. Bu bakış açısı, diger Musevi dinine mensup irklara (Habesliler, Hazar Türkleri v.b) karşı Siyonist İsraillilerin büyük bir ayrımcılık yapmasına neden olmaktadır. Israil'in Habes'li Musevileri ölüme terketmesinin kökeninde de bu kin yatmaktadir.
(Bu konuda detaylı bilgi için, bkz. Soykırımın Perde Arkası)

Bu konudaki Muharref Tevrat ayetleri:

TESNİYE
BAB: 2
AYET 25
S: 178 Bütün göklerin altimda olan kavimler üzerine, bugün senin dehsetini ve korkunu koymaya baslayacagim, onlar senin haberini isitecekler ve senin yüzünden titreyip kivranacaklar.


TESNİYE
BAB: 7
AYET 15-16
S: 185 Ve Misirin bildigin kötü illetlerinden hiç birini senin üzerine koymayacak, fakat onlari bütün senden nefret edenlerin üzerine koyacak. Ve Allahin Rabb'in sana teslim edecegi bütün kavimleri bitireceksin, gözün onlara acimayacak.
NEHEMYA
BAB: 13
AYET: 25
S: 491 Kizlarinizi onlarin ogullarina vermiyeceksiniz ve ogullariniza ve kendinize onlarin kizlarindan almiyacaksiniz.
İŞAYA
BAB: 19
AYET: 16
S: 687 0 gün Misirlilar kadin gibi olacaklar, ve ordularin Rabbinin üzerlerine salladigi elinin sallanmasindan titreyip yilacaklar.
İŞAYA
BAB: 24
AYET: 17-18
S: 690 Ey sen, Dünyada oturan adam, dehset ve çukur ve tuzak senin üzerine ve vakit olacak ki, dehset velvelesinden kaçan çukura düsecekler ve çukurun içinden çikan tuzaga tutulacak.
TESNİYE
BAB: 7
AYET: 17-18-22-23-24 S.185 Eger kendi yüreginde; Bu milletler benden çokturlar; nasil onlarin mülkünü alabilirim? dersen, onlardan kokmiyacaksin; Allah'in RABBIN Firavuna ve bütün Misira yaptigi; ve Allah'in RABB 0 milletleri senin önünden azar azar kovacak Onlari çabukça bitiremezsin, yoksa senin üzerine kir hayvani çogalir. Ve Allah'in RABB onlari senin önünde ele verecek, ve onlari helâk edinceye kadar büyük kirginlikla kiracak ve onlarin kirallarini senin eline verecek, adlarini göklerin altindan yok eceksin; sen onlari yok edinceye kadar kimse senin önünde durmayacak.
II. SAMUAL
BAB: 22
AYET: 44-45-46-48
S: 331 Milletlere bas olmak için beni korudun; Bilmedigim bir kavim bana kulluk edeeek, Yabanci ogullari bana boyun igecekler. Kufaklari isitince bana itaat edecekler. Yabanci ogullari takatsiz kalacaklar. Ve hisarlarindan titreyerek çikacaklar. 0 Allah ki, bana öçler verir, Kavmleri bana tâbi kilar.
MEZMURLAR
BAB: 2
AYET: 6-8-9-10-11-12
S: 540 Fakat ben kiralimi mukaddes dagim Sion üzerine koydum. Iste benden ve miras olarak sana milletleri mülkün olarak yeryüzünün uçlarini da verecegim. Onlari demir çomakla kiracaksin; Bir çömlekçi kabi gibi onlari parçalayacaksin. Ve simdi, ey kirallar aklinizi basiniza alin; Ey dünya hakimleri ibret alin Rabba korku ile kulluk edin ve titreyerek mesrur olun. Oglu öpün ki, hiddet etmesin, siz de yolda yok olmiyasiniz.
MEZMURLAR
BAB: 110 AYET: 5-6
S: 608 Rab senin saginda öfkesi gününde kirallari vuracak. Milletler arasinda hüküm verecek; Yer lesler ile dolacak; Çok memleketlerde bas olani ezecektir.

Tevrat Tahrif Edilmiştir

Siyonist Yahudilerin diger milletlere karsi olan düsmanliklari, süphesiz orijinal Tevrat'tan kaynaklanmamaktadir. Ancak Tevrat'ın vahyinden sonra, bir kısım Yahudiler zaman içinde bu İlahi kitap üzerinde tahrifatlar yapmışlardır. Böylece Tevrat dinlerini asiri irkçi tutumlarina alet ederek dünyevi amaçlarina "kutsal" bir görünüm vermek istemislerdir.

Yahudi ve Hristiyanlar tarafindan kutsal kabul edilen "Kitab-i Mukaddes" iki ana bölümden olusur: Eski Ahit (Tevrat) ve Yeni Ahit (Incil). Bizim mevzuumuza giren bölüm -Eski Ahit- çesitli zamanlarda kaleme alinan 39 kitaptan meydana gelir. Bunlardan ilk bes kitaba (Tekvin - Yikis - Levililer - Sayilar -TESNİYE) "Tevrat" denmektedir. Ancak Hz.Musa (A.S.) tarafindan yazildigi öne sürülen bu ilk bes kitap üzerinde yapilan objektif incelemeler bu iddianin dogru olmadigini ortaya koymustur.

TESNİYE
BAB: 34
AYET: 5-8
S: 215 Rabbin sözüne göre, Rabbin kulu Musa orada, Moab diyarinda öldü, Ve Moab diyarinda Beyt-peor karsisindaki derede onu gömdü.

Hz.Musa'ya atfedilen eldeki Tevrat'tan alinan yukaridaki ayetlerde açikça görüldügü gibi, mukaddes kitap Hz.Musa öldükten sonra baskalari tarafindan yazilmaya devam edilmistir. Uzun zamandan beri yapilan arastirmalar neticesinde eldeki Tevrat'in Hz.Musa'nin Tevrati olmadigi, bu Tevrat'in Hz.Musa'nin ölümünden bes yüz sene sonra Kenan'da veya Orisalim'de yazildigi ve pek çok bölümünün orijinal olmaktan uzak oldugu anlasilmistir.

Tevrat'in tahrif edilmis oldugunu gösteren, birbirleri ile çeliskili birçok ayet vardir; onlardan birkaçi:

TEKVİN
BAB: 15
AYET: 2-3
S: 12 Ve Ibrahim dedi:Ya Rabb Yehova bana ne vereceksin? ÇIKIŞ
BAB: 16
AYET: 2-3 Ve Tanri Musa'ya söyleyip dedi:Ben Rabbim ve Ibrahim'e, Ishak'a ve Yakub'a Kadir olan Tanri olarak göründüm. Fakat onlara Yehova ismimle malum olmadim.
II. SAMUEL
BAB: 24
AYET: 1
S: 329 Ve Israil'e karsi Rabbin öfkesi yine alevlendi, ve: Git, Israil'i ve Yahuda'yi say diye Davud'u onlara karsi tahrik etti. I.TARIHLER
BAB: 21
AYET: 1
S: 419 Ve Seytan Israil'e karsi kalkti, Israil'i saymak için Davud'u tahrik etti.
II. SAMUEL
BAB: 6
AYET: 23
S: 312 Ve Saulun kizi Mikalin ölümü gününe kadar çocugu olmadi. II. SAMUEL
BAB: 21
AYET: 8
S: 329 Saulun kizi Mikalin Meholali Barzillay oglu Adriele dogurmus oldugu bes oglunu kral aldi.
II. SAMUEL
BAB: 10
AYET: 18
S: 315 Ve Suriyeliler Israil'in önünden kaçtilar. Ve Davud Suriyelilerden yediyüz araba cenkçiler ile kirk bin atli telef etti ve ordu basbugu Sofaki vurdu ve orada öldü. I.TARIHLER
BAB: 19
AYET: 19
S: 419 Ve Suriyeliler Israil'in önünden kaçtilar, ve DavudSuriyelilerden yedi bin araba cenkçiler ile kirk bin yaya asker öldürdü. Ordu basbugu Sofaki da öldürdü.
II. SAMUEL BAB: 8 AYET: 4-8 S: 313 Bin yediyüz atli ve Davud Hadarezerin sehirleri olan Betahtan ve Berotey'dan pek çok tunç aldi. I.TARIHLER
BAB: 18
AYET: 4-8
S: 418 Bin cenk arabasi yedi bin atli ve Davud Hadarezerinsehirleri olan Tibhattan ve Kundan pek çok tunç aldi.
SAYILAR BAB: 20 AYET: 27-28 S: 156 Ve Musa Rabbin emrettigi gibi yapti ve bütün kavmin gözü önünde Hor dagina çiktilar. Ve Musa Harun'un esvabini çikardi ve onlari oglu Eleazara giydirdi ve Harun orada dagin tepesinde öldü. TESNİYE
BAB: 10
AYET: 6
S: 187 Ve Israil ogullari Beerot Bene-yaakandan Moseraya göç ettiler. Harun orda öldü ve orada gömüldü ve oglu Eleazar onun yerine kahinlik yapti.
I. KRALLAR
BAB: 7
AYET: 5
S: 344 Ve bir karis kalinlikta idi ve onun kenari bir kase kenari gibizambak çiçegi gibi islenmisti, iki bin banyo ihtiva ederdi. II.TARIHLER
BAB: 4
AYET: 2
S: 431 Ve kalinligi bir acuç idi. Ve kenari bir kase kenari gibi, zambak çiçegi gibi islenmisti ve içine üç bin banyo alirdi
II.TARIHLER
BAB: 22
AYET: 2
S: 447 Ahazya kral oldugu zaman kirk iki yasinda idi ve Yerusalim'de bir yil krallik etti. II. KRALLAR
BAB: 8
AYET: 2
S: 377 Ahazya kral oldugu zaman yirmi iki yasinda idi ve Yerusalim'de bir yil krallik etti.
TEKVİN
BAB: 32
AYET: 30
S: 33 Ve Yakub o yerin adini Peniel koydu çünkü: Allah'i yüz yüze gördüm ve canim sag kaldi dedi. ÇIKIS
BAB: 33
AYET: 20
S: 89 Ve dedi yüzümü göremezsin çünkü insan beni görüpte yasayamaz.
alizeee
Teğmen
Teğmen
Mesajlar:167
Kayıt:15 Eki 2006 21:08
Ruh Hali:Mutlu
Takım:Galatasaray

Mesaj gönderen alizeee » 20 Eki 2006 23:00

Hahamlar



KUTSAL KITABI KIM YAZDI?

"Yillardir arastirmacilarin merak konusu olan kutsal kitabi kim yazdi sorusu uzun bir listenin çikmasina neden olmustu. Bu sayinin listeye aday olarak katilabilecek iki isim daha öne süren Amerikali Profesör Richard Friedman'in bu konudaki kitabi önümüzdeki günlerde Londra ve Newyork'ta yayimlanacak. Friedman'a göre peygamberlerden Yeremiah ve Havarisi Baruh Ben- Neriya Kutsal Kitabin ilk bes bölümünü kaleme almislardi. Israilli uzmanlar önerinin üzerinde düsünüyorlar."

Kaynak: SALOM Gazetesi-13 Mayis 1987


Hz. Musa (A.S.)'a gönderilen Tevrat, din adamlari olan hahamlar sınıfı içindeki bazı kötü niyetli kimseler tarafindan tahrif edilerek gerçek mahiyetini yitirmistir. Dahası, muhtelif devirlerde yapilan ekleme ve tefsirlerle Yahudi hayatinin rehberi olan Tevratta Haham sinifinin dokunulmazligi ve hertürlü kararin ve hakkin Hahamlar tarafindan verilebilecegi, Haham'a karsi gelmenin cezasinin ölüm oldugu ilan edilmiştir. Bütün Yahudileri hahamlarin yönetimine itirazsiz uymaya mecbur eden muharref Tevrat ayetleri sunlardir:

TESNİYE
BAB: 22
AYET 5
S: 198 Levi ogullari, kahinler yaklasacaklar; çünkü Allahin Rab kendisine hizmet etmek için, ve Rabbin ismile mubarek kilmak için onlari seçti; ve her davada ve her dögüste onlarin sözüne göre olacaktir .

HAHAMA KÜSTAH DAVRANAN ÖLDÜRÜLECEK

TESNİYE
BAB: 17
AYET: 12
S: 194 Ve herkim, Allahin Rabbe hiimet etmek üzre orada duran kâhini yahut hâkimi dinlemiyerek küstahlikla davranirsa, o adam ölecektir...
TESNİYE
BAB: 17
AYET: 18
S: 194 Ona emrettigin her seyde kim senin emrine isyan eder, ve senin sözlerini dinlemezse öldürülecektir.

TESNİYE
BAB: 18
AYET 3,4,5
S: 195 Ve kavmdan gerek sigir, gerek koyun kurban edenlerden, kahinleri hakki su olacaktir: 'kâhine kol ve iki çene ve iskembe verilecektir. Kendi bugdayinin, yeni sarabinin ve zeytin yaginin turfandasini ve koyunlarinin yapagisinin ilkini ona vereceksin. Çünkü kendisi ve ogullari daima Rabbin ismile hizmet etmek üzere dursunlar diye Allahin Rab bütün siptlarindan onu seçti.
SAYILAR
BAB: 5
AYET: 8-10
S.137 Kefaret koçundan ayrica Rabbe ödenen suç karsiliginda hahamin olacak. Ve Israilogullarinin kahine (Hahama) takdim ettikleri bütün mukaddes seylerin her kaldirma takdimesi Hahamin olacaktir. Ve herkesin takdis ettigi seyler Hahamin olacaktir.
I. SAMUEL
BAB: 2
AYET: 13-16
S: 273 Ve Hahamlarin kavmle olan adetì su idi: Bir kimse kurban arzettigi zaman, et haslanirken Hahamin hizmetçisi üç disli çatalla gelirdi; Ve legene, yahut kazana, laput tencereye daldiridi; çatalin çikardigi herseyi Haham onunla alirdi. Oraya gelen bütün Israillilere Silo'da böyle yaparlardi. Iç yagini yakmazdan evvelde Hahamin hizmetcisi gelirdi, ve kurban eden adama derdi: Kahine kizartmalik et ver, çünkü senden haslanmis et degil ancak çig alacaktir. Ve ona derdi, simdi bana vereceksin; ve eger vermezsen zorla alirim.

Oysa, herkes Allah katında aynı sorumluluğa sahiptir ve her samimi dindar, çok bilgili bir din adamı da olsa, bir diğer insanı hatalarından dolayı uyarabilir. Din konusunda bilgili olan bir insan yanılmaz ve hata yapmaz diye bir kural yoktur. Bunun aksi yönünde bir din anlayışının gelişmesi, "ruhban" sınıfının doğmasına neden olur ki, İslam'da yeri olmayan bu yapı, Yahudilik ve Hıristiyanlığın dejenerasyonunda önemli rol oynamıştır.



[/b]
Cevapla

“Tarih” sayfasına dön