Kurtlerin 5.000 Yasinda Oldugunun Ispati

Günümüzde varolan ülkelerin tarih süreçleri

Kullanıcı avatarı
_ROJAWELAD_
Acemi Er
Acemi Er
Mesajlar: 1
Kayıt: 06 May 2009 11:11
Ruh Hali: Mutlu
Cinsiyet: Erkek
Takım: Galatasaray

Kurtlerin 5.000 Yasinda Oldugunun Ispati

Mesajgönderen _ROJAWELAD_ » 06 May 2009 11:13

( Forum Katilimcisinin Notu : Asagidaki yazi alintidir. Alinti sahibinin izni vardir; begendiyseniz asagidaki metni istediginiz sekilde kullanabilirsiniz. Yillaryilidir kendisini oldugu olculerde tanitma imkani bulamayan Kurt Halki... kendisini tanitmaya calissa ilk once 'kendisini temsil ettigi siyasal cizginin terorist oldugu' ikaziyla susturulan... bir turlu misafirperverlik , bariscillik ve yardimseverlik imajini ve karakterini karanlik kuvvetlerin Kurt sorununu icinde tekellestirdigi 'teror' imajindan kurtarmasina imkan verilmeyen Kurt Halki... artik 21. yuzyilda var olma-yok olma telasiyla degil , zenginliklerini yasatarak ortaya cikiyor... dunyaya kendisini onurlu bir kardes millet olarak takdim etmeye hazirlaniyor. Asagidaki calismayi bu yonde anlamli buluyorum. )


Kurdlerin kokeni konusunda bilimsel kanitlar :

Cambridge Universitesi profesorlerinden Colin Renfrew ile Gurcistan Dogu Enstitusu Muduru Thomas Gamkrelidze; Hint-Avrupalilarin anavatanlarinin Kurtlerin ulkesi ve civari oldugunu ve bunun ozellikle dil ve arkeoloji yoluyla kanitlandigini yazarlar. Yani Medler, Kuzey Avrupa’dan gelmemistir.

Kurt halkinin ilk kez Hazer denizinin guneyinden On Asya’ya ve Mezopotamya’ya geldikleri bilim cevrelerince kabul edilmistir.

1)

Guti ’ lerin ortadan kalkmasindan 1000 yil sonra yasamis bir Asur Krali ( I.O. 1280-1261 ) , kendi zamaninda yasayan Kassit ( Kassitlere ‘Cemsid’ de denir )lere ‘Guti’ diyordu.

GUTI – KASSIT ILISKISI . (Kassitler : I.O. 1896-1160 )

*

2)

I.O. 1200 ’lerde Hurri kavimler , ekonomik ve kulturel acilardan cok ustun bir duzeyde bulunuyorlardi. Baskilar yuzunden ve gelismis kavim olmalarinin sonucu, kendi aralarinda guclu birlikler olusturdular; Kaldiler, KARDAKALAR , Subariler , Muskiler , Nairiler , Mannerler gibi adlar tasiyan bu topluluklar, I.O. 9. yuzyilda Urartu Devleti’ni kurdular. Urartularin kendilerine verdikleri isim Biaini’dir; B.Piotrovsky’e gore ‘Kabileler Birligi’ anlamina gelir.

HURRI – KARDAKA – URARTU ILISKISI.

*

3)

‘HURRI KAVIM’ OLAN KARDAKA TOPLULUGUNUN KOKENI:

Gutiler Sumerlere yenildiginde , Bitlis bolgesindeki Gutiler; Kardaka adini aldilar.

GUTI – KARDAKA BAGLANTISI.

*

4)

Anadolu Uygarliklari-Gorsel Anadolu Tarihi Ansiklopedisi’nin 1. cildinin 30 ve 40. sayfalari arasinda ve ozellikle 34. sayfasinda su bilgiyle karsilasiyoruz: “ Olasilikla I.O. 16. yuzyilin sonlarinda Kuzey Suriye dolaylarinda Indo-Ari dil kokenli olan savasci ve yonetici bir sinif, bu Hurri Prensliklerinin bir devlet orgutu kurmalarini saglamis ve ortaya cikan devlete resmi bir ad olarak Mitanni denilmisti.”


*

5)

NUH TUFANInin gerceklestigi yil : M.O.5600

KALKOLITIK CAG : M.O. 5500-3000

Kalkolitik Cag, Nuh tufanindan sonra olustu.

*

6)

GUTI – KASSIT – HURRI – MITANNI - URARTU KULTUR ILISKISI

Arkeolog Veli Sevin, Kurdistan’daki antikcag hoyukleri arasinda bir kultur ve uygarlik birliginin ortaya ciktigini belirtir. A. Erzen de, kalkolitik cagdan baslayarak kuzeyde Kafkas esiginden, batida Malatya-Elazig bolgelerine, guneyde Kuzey Suriye ile doguda Urmiye golu, kuzeybati Iran havzasina uzanan genis bir cografi alanda cok kuvvetli bir kultur birliginin oldugunu soyler.

HALKLASMA SURECI

*

7)

Bu tarihsel gelenegin devami olarak bu topraklarda kurulan ilk devlet (M.O. 2700 ) Guti Devletinin akrabasi olan Kassit Devleti (Diger ismi Cemsid Devleti) ile , Kassit Devletinin Kurdistan’daki komsularinin ayni halktan olmalari gerekiyor: I.O. 1500 yillik bir zaman araliginda, bugunku Urfa, Malatya, Mardin, Maras, Kerkuk bolgesinde imparatorluk kurmus olan Mitanni halki; gunumuzdeki Irak Kurtlerinin meskun bulundugu bolgelerde Kassit-Kusi (Cemsid)ler; Kars ve Agri bolgelerinde Araratiler; Mus, Bitlis, Erzincan, Van bolgelerinde Kar-Da-Ka; yine Van, Hakkari, Siirt, Suleymaniye, Iran’in bati kesimlerinin tumunde MED (Diger ismi Feridun Devleti)LER ic ice, bir arada, organik bir yapi icinde ulusal varliklarini, uygarliklarini, sanat ve edebiyatlarini, kulturlerini korumuslardir. Bunda hic suphe yoktur.

Kurdler icin ‘p i c kavim’ diyenlere tekrar belgeleyelim ki : Arkeolog Veli Sevin, Kurdistan’daki antikcag hoyukleri arasinda bir kultur ve uygarlik birliginin ortaya ciktigini belirtir. A. Erzen de, kalkolitik cagdan baslayarak kuzeyde Kafkas esiginden, batida Malatya-Elazig bolgelerine, guneyde Kuzey Suriye ile doguda Urmiye golu, kuzeybati Iran havzasina uzanan genis bir cografi alanda cok kuvvetli bir kultur birliginin oldugunu soyler. Tarih boyunca Kuzey Mezopotamyanin butunu capinda topluca soykirim olmamissa bugunku butun Kurdlerin MEDlerle ; oradan GUTI ’lerle baglantisi vardir. Bilimsel yontemde deney yapilamazsa gozlem yapilarak netice alinir. Mantik olarak Gutilerin , Medlerin varisi Kurdlerdir. Burada Kurdlerden baska kalici halk yoktur. Insanlar arasi karisim ise dogaldir. Turkler nasil ‘ damarlarindaki asil kan’ ’dan bahseden Sari Sacli Mavi Gozlu Komutana ‘ATATURK’ diyebiliyorlarsa ,Orta Asyadan binlerce kilometre uzaklastiklarini soyleyenler simdi Anadolu’da Orta Asya antropolojisine ve dillerine uzak olduklari halde bunu gormezlikten gelerek , kendilerini ‘Turk’ goruyorlarsa , Kurdler de onlarin on kati kadar fazla emin olarak ben MED’im ben GUTI’yim demelidir.

Asurlulardan kalan bir tablette bugun “Kurti” veya “Qurtie” diye okunan bir kavim adina rastlanmistir. G.R.Driver bu bolgenin Bitlis yoresini kapsayan guneydogu Anadolu olabilecegini dusunmustur. Asur tabletleri Kurtiler icin “Daglarin Cini/Efendisi” diye yaziyor. Arada karistirmanin imkani olamaz, soylar bellidir; Bitlis Kurt Hukumdari Seref Han ise 1597 tarihinde yazdigi Serefname’ de; Kurtlerin ortaya cikis soylentilerine yer verirken ‘Daglarin Cinidirler’ soylentisini de maddeye ekler.

Pers Krali 1. Darius (M.O. 522 – 486) ’un; M.O. 515 yilinda, civi yazisi olarak hazirlattigi, yerden 100 metre yukseklikteki kayaliklara yazdigi ve Pers Tarihinden bahseden Behistun Kitabesi ’ nin 1. sutununda Firat Irmagi kenarinda bir ‘kasaba’dan 1.Darius, ‘ Zazana ’ ismi ile bahsetmektedir.

M.O. 14 Kasim 401 tarihinde 1 hafta boyunca Pers veliahdi emrindeki onbinleri askin parali yunan ordusu Kurdistan’dan gectiler. Amaclari yeni Pers kralini devirmekti. Savasta sayisi 300.000 ’i bulan yunanlarin basindaki Pers veliahdi kumandan olduruldu. Bunun yerine gecen yunan kumandan da oldurulunce orduya savas muhabiri olarak katilmis olan Ksenefon ( Ksenophon ya da Xenophon ) sayisi onbinleri askin yunan ordusunun basina gecerek hep beraber Yunanistan’a geri donduler. Bu olaya ‘Onbinlerin Donusu’ adi verilir. Donduklerinde 2.000 asker kalmislardi. Ksenefon ( Ksenophon ya da Xenophon ) ; gozlemlerini Anabasis (sefer) , Ellinika, Kiru Anavasi (Onbinlerin Donusu) adli eserlerinde yazmistir.

Anabasis adli eserinin 3. kitabinda Ksenefon ( Ksenophon ya da Xenophon ) sunlari gozlemlemis :

“ Karduklar ; Iranlilardan bambaska soydandir ve onlara cok dusmandir. Karduklar kimsenin hakimiyetini kabul etmeden ozgur yasarlar. Karduklar, daglar arasinda yasayan savasci bir halktir. Karduklar cok savasci ve pek cevik insanlardi.”

The Name Kurd and Its Philological Connections adli yazisinda Driver, listesini yazitlardan cikardigi su adlarin ayni kokten geldikleri ve etnik olarak iliskili olduklari sonucuna varmistir:

Kurti, Karda, Karduk, Gord, Kord, Cardakes, Kyrtii, vd. gibi sonekleri farkli dillere gore degisse de hepsi ortak bir krd/krt ogesi iceren tum bu adlar,…

Tum bu adlar ayni kokten geliyor ve etnik olarak iliskilidirler.

M.S. 226 yilinda yazilmis Pehlevice ‘Karnamey Ardeser Papakan’ ( Karnamag-i Ardasir i Babagan) yani Babag’in oglu Ardesirin iyilikleri adli yapitin Ingilizce metnine bakarsak ‘Kurtlerin Krali –The King of the Kurds’ kelimesi ve defalarca ‘Kurtler’ (Kurds) kelimesi acikca kullanilmistir.

M.S. 850’lerde yazilmis Kitab futuh el-Buldan ( Futuhu’l Buldan) adli eserde Arap Tarihcisi Beladuri, ‘Kurt’ ‘Kurtler’ kelimelerini kullanmistir.

Evliya Celebi ( 1611-1682); Seyahatname’sinde Kurtceden ve Kurtcenin lehcelerinden soz eder. Kurtcenin zengin ve kadim bir dil oldugunu; Farsca, Ibranice ve Dericeden ayri oldugunu vurgular. Kurt kulturunun en gelistigi sehrin ise Diyar-i bekir oldugunu yazmis. Seyahatname’sine Kurtce birkac siir de eklemis. Vay PKK’li!!!

1339-1340 yilinda farsca yazilan Nezhet’ul Kulub (Kalbin Gezisi) eserinin yazari Hamdullah Mustevfi-i Kazvi bu eserinde (1340) Kurdistan’dan ve Kurdistan’in 16 eyalete ayrildigindan bahsetmektedir.

Kurt Edebiyatinin ilk yazili ornegi Iran’da Arap alfabesi ile Kurtce olarak yazildi. Hemadani Baba Tahir (935-1010)’e ait.

1975 basimli Tam Ilmihal Seadet-i Ebediyye’nin 305. sayfasinda yazar Huseyn Hilmi ISIK su tespitlerde bulunmustur: “ Peygamberimizin vefatinda, Eshab-i Kiram’in hepsi, sonra da evladlari, cihad icin, din-i islam’i dunyaya yaymak icin, Arabistan’dan cikti. Asya’nin otelerine Afrikaya, Kibrisa, Istanbola, hasili her yere dagildi. Allah’in dinini, Onun kullarina tanitmak icin savasdilar ve canlarini feda etdiler. Bu genis topraklar, o mubarek sehidlerle doludur. Evladlarini, yavrularini da, ilm ogrenmek icin o zamanlar dunyanin en ustun universitesi olup, fizik, kimya, astronomi, cografya ve hendesedeki tecrubeleri ve ileri buluslari, bugun mevcut eserlerinden anlasilan, Bagdat Darulfunun ve fakultelerine gonderdiler. Meshur zalim ve kafir Cengiz –asl adi Timocindir- hanin torunu Hulagu, 656 (miladi 1258) senesinde, Bagdat ahalisini, kadin, cocuk demeyip, sekizyuzbinden ziyade muslumani iskence ile oldurdugu ve Bagdadi yakip yiktigi zaman, yalniz kuyuya saklananlar ve bilhassa Anadoluya kacip kurtulanlar sag kalabilmisti. Iste, Peygamber efendimizin ve Eshab-i Kiram’in evladlari, o zaman Anadolunun her tarafina, hele sark (dogu) taraflarina yerlesmisdi. Bugun, kurd dedigimiz zeki, sabirli, caliskan kimseler, hep o mubarek insanlarin soyundandir. Yani kurdler iki kisimdir.…(…) ”

KURTCE TARIHI BELGE NEDEN YOK?

1- Evrensel Kural :

Anadolu’daki yazi dilinin konusma dilinden farkli oldugu goz ardi edilmemeli. Ozellikle kitabelerde, yontmalarda ve tabletlerde yer alan yazilar icin bu boyledir. Nasil insanlik tarihinde bilim, sanat, felsefe halktan kopuk ve halkin anlayamayacagi dillerde yazilarak belli bir aristokrat ve elit azinligin tekelinde tutulmussa, Anadolu’da da ozellikle Anadolu’nun Bati kesimlerinde “Armeens” yazi dili kullanildi. Nitekim yuzyillarca sonra ortaya cikan Hristiyanligin kutsal kitabinin ilk orijinal nushasi da “Armeens” diliyle yazildi. Bu nedenle eski kitabelerde ve yontularda bugunun Kurtcesini bulmak olasi degil. Cunku bu, diger uluslar icin de boyle oldu. I.S. “Armeens” yazi dili dislanmis, onun yerini kultur alaninda Latince almistir.

2- Tarihsel Ihmal :

Prof. Halfin : “ Ozel olarak Kurtlerin tarihinin aydinlatilmasi cok zayif olarak cereyan etmistir. On bin Grek’in Kurdistan’dan gecisi ya da Makedonyali Iskender’in seferleri hakkinda ciltler dolusu kitaplar yazan burjuva yazarlar, gercegi anlatmaktan kasitli olarak uzak kaldilar.”

(19.Yuzyilda Kurdistan Uzerine Mucadele, Halfin, Koman Yayinlari,sf.11 )

3- Fiziksel ya da/ve Kulturel Soykirim :

Asur Krali Asurbanpal’in unlu kitabesinde sunlar yazilidir: “Susan sehri topragi, Madakto sehri ve digerlerini tumuyle Asurlulara kattim. Bir ay ve bir gunluk surede tum Elam ulkesinin ( Kassitlerin ) topragini silip supurdum. Bu ulkeyi tebaasindan, koyunlarindan hatta muzik nagmelerinden bile nasipsiz biraktim.(…)”

4- Cografik tarihsel olaylarin etkisi :

Kanitlar Guneydogu Anadolu Projesinde Keban sularinin altinda kalarak silindi.

Kurdistan Sorununun Cozumu icin

Kurd kelimesi hic kimsenin hicbir partinin tekelinde olamaz. Bu olursa Kurdlugun guzelliklerini sinirlamak ve ister istemez Kurd Guzelligini ‘terorist’ gostermek anlamina gelebilir.

Diyalog!

Ama nasil?

Diyalog; gercekten inanarak yani istemli sekilde; karsindakinin sevgiden anlayan bir dost oldugunu bilerek, karsindakinin beynine degil kalbine muhatap olacak uslupta kalbinden gecenleri anlatmak... sevgi dolu atesler icinde yuregin yanarak, karsindakine aciyarak, ona karsiliksiz iyilik etmek arkadasligiyla fedakarligiyla, sevgi dolu empati ile var gucunle yardim edip anlatirken ‘Biliyorum’ edasiyla anlatmaman, subjektif goruse bagli ozgur supheci uygar tavrin ve her an kendi samimi cozumlemelerinin cabasi icinde olarak kendinle beraber karsindakine yol gosterme insanligini canli tutarak anlatman demektir.

NOT : Bu tarihsel bilgilerin hemen hepsi Tirigan’a ve merhum Dr. Cemsid BENDER’e ait. Ikisini de minnetle zikrediyorum. Lutfen Insanlik adina , bu yaziyi begenen herkes ; bu yaziyi , butun uye oldugu forumlara assin lutfen. Ne oluyorsa aci keder olarak... Kurdlerin taninmamasindan, Kurdlere karsi olan cehaletten geliyor. Bes dakikanizi ayirip lutfen bu kanitlari her platformda paylasima aciniz..



Kimim Ben
Binbaşı
Binbaşı
Mesajlar: 1958
Kayıt: 20 Eyl 2007 11:35
Ruh Hali: Mutlu
Cinsiyet: Erkek
Burç: Aslan
Takım: Galatasaray
Konum: boşversenize
İletişim:

Re: Kurtlerin 5.000 Yasinda Oldugunun Ispati

Mesajgönderen Kimim Ben » 06 May 2009 14:00

çok güzel paylaşımın teşekkürler :artiii
Ήéя Кâяéѕi
گiуâнâ ฿σуâимιş ฿iя ฿υŁмâcâуιм.
Çözмéуé ÇâŁιşтιкçâ Ĭçiмđé КâуЪσŁυяѕυи


“Ülkeler Tarihi” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir