-
ZAGROS
- Moderator

- Mesajlar:9466
- Kayıt:28 Şub 2007 22:02
- Ruh Hali:Huzurlu
- Cinsiyet:Erkek
- Burç:Koç
- Takım:Fenerbahçe
Ayı Fotoğrafları
Mesaj
gönderen ZAGROS » 29 Ağu 2008 18:24
Türkiye’ deki ayıların bir bölümü koruma programı altında vahşi doğası içinde Uludağ’ da yaşamaktadır. Kahverengi ayıların önemli bir miktarı Türkiye’ de bulunmaktadır. Ancak ormanlık alanların yanması ve tahrip edilmesi sonucu yaşam alanları oldukça daralmıştır. Bu büyük yaratıklar diğer ayılar gibi yaşam alanı olarak ormanları, açık alanları, stepleri ve vahşi dağları seçerler. Genellikle boyları 1.5 – 2.8 metre, ağırlıkları 70 – 250 kg arasında değişir. Hamilelikleri 6 – 9 aydır ve Haziran – Temmuz ayında çiftleşirler. Ayılar sebzelerin yeşil kısımlarını, meyveleri, tatlı ve yağlı tanecikleri ve de en çok balı severler. Ayılar bir neden olmadıkça (açlık ve yavrularını koruma dışında ) diğer canlılara saldırmazlar. Eğer bir insan ayıyı yakalamaya çalışırsa kızar ve saldırır.
Türkiye’ de iki çeşit kahverengi ayı vardır. Trakya dışında hemen her yerde yaşarlar. Dağların yüksek ve kayalık yerlerini severler.
Kastamonu doğası ve Ilgaz Dağları ayıların yaşam alanlarıdır. Buralara gidip gezdiğinizde ayılara rastlamanız az da olsa mümkündür. Bu nedenle çok kısa da olsa ayıları tanımanız ve karşılaşmanız halinde nasıl davranacağınızı bilmeniz önemlidir.
Ayılar meraklı, zeki ve doğal olarak tehlikeli hayvanlardır. Öldürülen ayıların çoğu onlardan korkulduğu içindir. Ayıların çoğu insanlardan uzak durmak isterler. Bir çok durumda eğer bir ayıya fırsat verirseniz sizden uzaklaşacaktır.
Ayılar sürprizlerden hoşlanmazlar. Eğer ayıların bulunduğu bir ortamda yürüyorsanız, özellikle de bitkiler ve ortam görünmenizi zorlaştırıyorsa kendinizin orada olduğunu belli edin. Gürültü yapın, şarkı söyleyin, yüksek sesle konuşun yada sırt çantanıza bir çan takın. Mümkünse grupla yürüyün. Gruplar gürültücüdür ve ayılar tarafından kolaylıkla fark edilebilirler. Sık çalışlıklardan kaçının. Eğer bunları yapamıyorsanız rüzgarı arkanıza alarak yürüyün. Çünkü rüzgar sizin kokunuzu ona ulaştıracaktır. İnanılanın aksine ayılar insan kadar görebilmesine karşın, gözlerinden ve kulaklarından daha çok burunlarına güvenirler. Daima sizin orada olduğunuzu ayıların bilmesine olanak tanıyın. Ayılar da tıpkı insanlar gibi patikaları ve yolları kullanırlar. Onların geçiş yolları yakınına kamp kurmayın. Ayılar kış şartlarında yaşamlarını sürdürmek için sadece 6-9 ay arası beslenirler, bu nedenle sizde onlar için kolay yiyecek olduğunu belli etmeyin.

-
Siyabend
- Belawela Muhtarı

- Mesajlar:19658
- Kayıt:15 Eki 2006 12:05
- Ruh Hali:Mutlu
- Cinsiyet:Erkek
- Burç:Kova
- Takım:Galatasaray
Mesaj
gönderen Siyabend » 29 Ağu 2008 18:36
Paylaşım için teşekkrler..
Konuyu resim galerisi bölümüne taşıyorum..
-
SEYDUNA
- Yarbay

- Mesajlar:2624
- Kayıt:10 Şub 2007 23:46
- Ruh Hali:Mutlu
- Cinsiyet:Erkek
- Burç:Koç
- Takım:Fenerbahçe
Mesaj
gönderen SEYDUNA » 30 Ağu 2008 01:05
ayı balığıda var o niye yok aralarında
-
ZAGROS
- Moderator

- Mesajlar:9466
- Kayıt:28 Şub 2007 22:02
- Ruh Hali:Huzurlu
- Cinsiyet:Erkek
- Burç:Koç
- Takım:Fenerbahçe
Mesaj
gönderen ZAGROS » 12 Eyl 2008 21:37
SEYDUNA yazdı:ayı balığıda var o niye yok aralarında
Yiğen şimdilik bunları bula bildim
-
bukett
- Yarbay

- Mesajlar:4370
- Kayıt:28 Oca 2008 19:00
- Ruh Hali:Mutlu
- Cinsiyet:Kadın
- Burç:Boğa
- Takım:Fenerbahçe
Mesaj
gönderen bukett » 06 Nis 2009 18:39
paylasım ıcın tsk..
-
beyaz
- Yarbay

- Mesajlar:3084
- Kayıt:18 Nis 2008 19:07
- Ruh Hali:Mutlu
- Cinsiyet:Kadın
- Burç:Boğa
- Takım:Fenerbahçe
Mesaj
gönderen beyaz » 06 Nis 2009 21:56
bence çok sevimli bir hayvan...insanların kaba haraketlerine ayı demek bence ayıya hakaret :ell
-
Kawa
- Binbaşı

- Mesajlar:1325
- Kayıt:22 Eki 2006 17:16
- Ruh Hali:Mutlu
- Cinsiyet:Erkek
- Burç:Kova
- Takım:Fenerbahçe
Mesaj
gönderen Kawa » 06 Nis 2009 21:58
ayı gerçeten sölendigi degil bakasana ne kadar şirin duruyor :kahkk
-
beyaz
- Yarbay

- Mesajlar:3084
- Kayıt:18 Nis 2008 19:07
- Ruh Hali:Mutlu
- Cinsiyet:Kadın
- Burç:Boğa
- Takım:Fenerbahçe
Mesaj
gönderen beyaz » 06 Nis 2009 22:00
evet yavrusuyla ne kadarda güzel :artiii
-
Kawa
- Binbaşı

- Mesajlar:1325
- Kayıt:22 Eki 2006 17:16
- Ruh Hali:Mutlu
- Cinsiyet:Erkek
- Burç:Kova
- Takım:Fenerbahçe
Mesaj
gönderen Kawa » 06 Nis 2009 22:00
her şey yavrusuyla güzeldir :kahkk