Paradoks hastası

Üyelerin yarattığı oyunlar
ÖZGÜRLÜK
Yüzbaşı
Yüzbaşı
Mesajlar:767
Kayıt:18 Tem 2007 15:13
Burç:Koç
Re: Paradoks hastası

Mesaj gönderen ÖZGÜRLÜK » 19 Tem 2007 20:25

İŞTE TAM BİR PARADOKS




Berber Paradoksu:

Klasik paradokslardan biri daha:

Bir berber, bulunduğu köydeki erkeklerden, yalnızca kendi kendini traş edemeyen erkekleri traş ediyor. Berberi kim traş edecek?
Kendi kendine traş olsa; kendisini traş edebildiği için tanıma ters düşecek. Başkası traş etse; o kişi kendi kendine de traş olabiliyor demektir. (bkz Russel Paradoksu)


ÖZGÜRLÜK
Yüzbaşı
Yüzbaşı
Mesajlar:767
Kayıt:18 Tem 2007 15:13
Burç:Koç

Re: Paradoks hastası

Mesaj gönderen ÖZGÜRLÜK » 19 Tem 2007 20:27

Hızlı Kaplumbağa:

Bu paradoks, Zenon Paradoksu olarak ta bilinir:

Hikaye bu ya, kaplumbağanın biri yolda Carl LEWİS'le (Bu ismin gerçek hayatla hiçbir ilgisi yoktur!) karşılaşır. Kısa bir sohbetten sonra kaplumbağa, Lewis'e 100 metre yarışı teklif eder. Önce bu teklife gülüp geçen Lewis, kaplumbağanın gayet ciddi ve ısrarcı olması üzerine isteksiz bir şekilde teklifi kabul eder:
- Tamam yarışalım ama neyine güvenip benimle yarışmaya kalkıyorsun be birader?
Kaplumbağa, yalnız bir şartı olduğunu söyler:
- Senden tek isteğim, ben yarışa 10 metre önden başlayacağım. Bu şartla beni kesinlikle geçemezsin. Ne o yoksa korkuyor musun?
Lewis kaplumbağanın şartını kabul eder. Yalnız kaplumbağa bir açıklamada bulunur:
- Yarışa başladığımızda sen benim ilk başladığım noktaya geldiğinde ben biraz önde olacağım(mesela 10 metre). Bu anda filmi dondurup farkı göre biliriz. Tekrar harekete başladığımızda sen ikinci kez yarışa başladığım noktaya geldiğinde ben biraz daha önde olacağım(mesela 10 cm). Tekrar hareket ettiğimizde benim son olarak geldiğim yere geldiğinde ben mutlaka senin önünde olacağım. Dolayısı ile sen hiçbir zaman beni geçemeyeceksin.
Bu sözleri duyan Carl LEWİS, yarışma fikrinden vazgeçer. Mâlum, itibar meselesi...
reis
Albay
Albay
Mesajlar:7106
Kayıt:16 Eki 2006 11:37
Ruh Hali:Yorgun
Cinsiyet:Erkek
Burç:Balık
Takım:Fenerbahçe

Re: Paradoks hastası

Mesaj gönderen reis » 19 Tem 2007 20:39

yav bunlar unuversıte sorularımı ne bunlar
konuyu
.... ettınız bıraktınız
ÖZGÜRLÜK
Yüzbaşı
Yüzbaşı
Mesajlar:767
Kayıt:18 Tem 2007 15:13
Burç:Koç

Re: Paradoks hastası

Mesaj gönderen ÖZGÜRLÜK » 19 Tem 2007 20:50

"Bildiğim tek şey var; o da hiç bir şey bilmediğim."


paradoks bunlar işte arakdaşlar..

hepsi değil sanırım ama.. bu cümle mesela bir paradoks.. yani ne yaparsanız yapın sonuç bulunamaz..

"Bildiğim tek şey var; o da hiç bir şey bilmediğim."

düşünelim:

hiçbirşey bilmiyorsa bildiği tek şeyi aslında bilmiyordur.. o halde biliyorum dediği "hiç birşey bilmeme" durumu da geçersiz.. o geçersiz se birşeyler biliyor olabilir.. o halde bilidğim tek şey dediği de doğru olabilir.. fakat onu biliyorsa hiçbirşey bilmioyurm yalan olur. . . . diye devam eder gider bu . . .
ÖZGÜRLÜK
Yüzbaşı
Yüzbaşı
Mesajlar:767
Kayıt:18 Tem 2007 15:13
Burç:Koç

Re: Paradoks hastası

Mesaj gönderen ÖZGÜRLÜK » 19 Tem 2007 20:50

"Bildiğim tek şey var; o da hiç bir şey bilmediğim."


paradoks bunlar işte arakdaşlar..

hepsi değil sanırım ama.. bu cümle mesela bir paradoks.. yani ne yaparsanız yapın sonuç bulunamaz..

"Bildiğim tek şey var; o da hiç bir şey bilmediğim."

düşünelim:

hiçbirşey bilmiyorsa bildiği tek şeyi aslında bilmiyordur.. o halde biliyorum dediği "hiç birşey bilmeme" durumu da geçersiz.. o geçersiz se birşeyler biliyor olabilir.. o halde bilidğim tek şey dediği de doğru olabilir.. fakat onu biliyorsa hiçbirşey bilmioyurm yalan olur. . . . diye devam eder gider bu . . .
SEYDUNA
Yarbay
Yarbay
Mesajlar:2624
Kayıt:10 Şub 2007 23:46
Ruh Hali:Mutlu
Cinsiyet:Erkek
Burç:Koç
Takım:Fenerbahçe

Re: Paradoks hastası

Mesaj gönderen SEYDUNA » 22 Tem 2007 23:41

ben paradoks hastalığının ne olduğunu çok iyi biliyom



bu söylediğim paradoks olduğumuma mı kanıt :?:
ÖZGÜRLÜK
Yüzbaşı
Yüzbaşı
Mesajlar:767
Kayıt:18 Tem 2007 15:13
Burç:Koç

Re: Paradoks hastası

Mesaj gönderen ÖZGÜRLÜK » 23 Tem 2007 11:22

kısmen olabilir
JİLAN
Albay
Albay
Mesajlar:5928
Kayıt:26 Şub 2007 19:54
Ruh Hali:Kızgın
Takım:Fenerbahçe

Re: Paradoks hastası

Mesaj gönderen JİLAN » 24 Tem 2007 10:15

özgürlük 2 gr aklım vardı oda artık yok sayende bu ne yaa allahımmm başım döndü anlam vermeye çalışıyorum olmuyor düz okuyayım dedim anlamadım üfffffffffffffff allak bullak ettin beniii
ÖZGÜRLÜK
Yüzbaşı
Yüzbaşı
Mesajlar:767
Kayıt:18 Tem 2007 15:13
Burç:Koç

Re: Paradoks hastası

Mesaj gönderen ÖZGÜRLÜK » 24 Tem 2007 11:45

:mrgreen: :mrgreen: çok fazla yorma kendini ya...

anlayamadığını boş geç.. sonra geri dönersin :mrgreen:
JİLAN
Albay
Albay
Mesajlar:5928
Kayıt:26 Şub 2007 19:54
Ruh Hali:Kızgın
Takım:Fenerbahçe

Re: Paradoks hastası

Mesaj gönderen JİLAN » 24 Tem 2007 13:06

gitti artık akıl makıl kalmadı bende
Cevapla

“Forum Oyunları” sayfasına dön