Paradoks hastası
İŞTE TAM BİR PARADOKS
Berber Paradoksu:
Klasik paradokslardan biri daha:
Bir berber, bulunduğu köydeki erkeklerden, yalnızca kendi kendini traş edemeyen erkekleri traş ediyor. Berberi kim traş edecek?
Kendi kendine traş olsa; kendisini traş edebildiği için tanıma ters düşecek. Başkası traş etse; o kişi kendi kendine de traş olabiliyor demektir. (bkz Russel Paradoksu)
Berber Paradoksu:
Klasik paradokslardan biri daha:
Bir berber, bulunduğu köydeki erkeklerden, yalnızca kendi kendini traş edemeyen erkekleri traş ediyor. Berberi kim traş edecek?
Kendi kendine traş olsa; kendisini traş edebildiği için tanıma ters düşecek. Başkası traş etse; o kişi kendi kendine de traş olabiliyor demektir. (bkz Russel Paradoksu)
Re: Paradoks hastası
Hızlı Kaplumbağa:
Bu paradoks, Zenon Paradoksu olarak ta bilinir:
Hikaye bu ya, kaplumbağanın biri yolda Carl LEWİS'le (Bu ismin gerçek hayatla hiçbir ilgisi yoktur!) karşılaşır. Kısa bir sohbetten sonra kaplumbağa, Lewis'e 100 metre yarışı teklif eder. Önce bu teklife gülüp geçen Lewis, kaplumbağanın gayet ciddi ve ısrarcı olması üzerine isteksiz bir şekilde teklifi kabul eder:
- Tamam yarışalım ama neyine güvenip benimle yarışmaya kalkıyorsun be birader?
Kaplumbağa, yalnız bir şartı olduğunu söyler:
- Senden tek isteğim, ben yarışa 10 metre önden başlayacağım. Bu şartla beni kesinlikle geçemezsin. Ne o yoksa korkuyor musun?
Lewis kaplumbağanın şartını kabul eder. Yalnız kaplumbağa bir açıklamada bulunur:
- Yarışa başladığımızda sen benim ilk başladığım noktaya geldiğinde ben biraz önde olacağım(mesela 10 metre). Bu anda filmi dondurup farkı göre biliriz. Tekrar harekete başladığımızda sen ikinci kez yarışa başladığım noktaya geldiğinde ben biraz daha önde olacağım(mesela 10 cm). Tekrar hareket ettiğimizde benim son olarak geldiğim yere geldiğinde ben mutlaka senin önünde olacağım. Dolayısı ile sen hiçbir zaman beni geçemeyeceksin.
Bu sözleri duyan Carl LEWİS, yarışma fikrinden vazgeçer. Mâlum, itibar meselesi...
Bu paradoks, Zenon Paradoksu olarak ta bilinir:
Hikaye bu ya, kaplumbağanın biri yolda Carl LEWİS'le (Bu ismin gerçek hayatla hiçbir ilgisi yoktur!) karşılaşır. Kısa bir sohbetten sonra kaplumbağa, Lewis'e 100 metre yarışı teklif eder. Önce bu teklife gülüp geçen Lewis, kaplumbağanın gayet ciddi ve ısrarcı olması üzerine isteksiz bir şekilde teklifi kabul eder:
- Tamam yarışalım ama neyine güvenip benimle yarışmaya kalkıyorsun be birader?
Kaplumbağa, yalnız bir şartı olduğunu söyler:
- Senden tek isteğim, ben yarışa 10 metre önden başlayacağım. Bu şartla beni kesinlikle geçemezsin. Ne o yoksa korkuyor musun?
Lewis kaplumbağanın şartını kabul eder. Yalnız kaplumbağa bir açıklamada bulunur:
- Yarışa başladığımızda sen benim ilk başladığım noktaya geldiğinde ben biraz önde olacağım(mesela 10 metre). Bu anda filmi dondurup farkı göre biliriz. Tekrar harekete başladığımızda sen ikinci kez yarışa başladığım noktaya geldiğinde ben biraz daha önde olacağım(mesela 10 cm). Tekrar hareket ettiğimizde benim son olarak geldiğim yere geldiğinde ben mutlaka senin önünde olacağım. Dolayısı ile sen hiçbir zaman beni geçemeyeceksin.
Bu sözleri duyan Carl LEWİS, yarışma fikrinden vazgeçer. Mâlum, itibar meselesi...
-
reis
- Albay

- Mesajlar:7106
- Kayıt:16 Eki 2006 11:37
- Ruh Hali:Yorgun
- Cinsiyet:Erkek
- Burç:Balık
- Takım:Fenerbahçe
Re: Paradoks hastası
yav bunlar unuversıte sorularımı ne bunlar
konuyu
.... ettınız bıraktınız
konuyu
.... ettınız bıraktınız
Re: Paradoks hastası
"Bildiğim tek şey var; o da hiç bir şey bilmediğim."
paradoks bunlar işte arakdaşlar..
hepsi değil sanırım ama.. bu cümle mesela bir paradoks.. yani ne yaparsanız yapın sonuç bulunamaz..
"Bildiğim tek şey var; o da hiç bir şey bilmediğim."
düşünelim:
hiçbirşey bilmiyorsa bildiği tek şeyi aslında bilmiyordur.. o halde biliyorum dediği "hiç birşey bilmeme" durumu da geçersiz.. o geçersiz se birşeyler biliyor olabilir.. o halde bilidğim tek şey dediği de doğru olabilir.. fakat onu biliyorsa hiçbirşey bilmioyurm yalan olur. . . . diye devam eder gider bu . . .
paradoks bunlar işte arakdaşlar..
hepsi değil sanırım ama.. bu cümle mesela bir paradoks.. yani ne yaparsanız yapın sonuç bulunamaz..
"Bildiğim tek şey var; o da hiç bir şey bilmediğim."
düşünelim:
hiçbirşey bilmiyorsa bildiği tek şeyi aslında bilmiyordur.. o halde biliyorum dediği "hiç birşey bilmeme" durumu da geçersiz.. o geçersiz se birşeyler biliyor olabilir.. o halde bilidğim tek şey dediği de doğru olabilir.. fakat onu biliyorsa hiçbirşey bilmioyurm yalan olur. . . . diye devam eder gider bu . . .
Re: Paradoks hastası
"Bildiğim tek şey var; o da hiç bir şey bilmediğim."
paradoks bunlar işte arakdaşlar..
hepsi değil sanırım ama.. bu cümle mesela bir paradoks.. yani ne yaparsanız yapın sonuç bulunamaz..
"Bildiğim tek şey var; o da hiç bir şey bilmediğim."
düşünelim:
hiçbirşey bilmiyorsa bildiği tek şeyi aslında bilmiyordur.. o halde biliyorum dediği "hiç birşey bilmeme" durumu da geçersiz.. o geçersiz se birşeyler biliyor olabilir.. o halde bilidğim tek şey dediği de doğru olabilir.. fakat onu biliyorsa hiçbirşey bilmioyurm yalan olur. . . . diye devam eder gider bu . . .
paradoks bunlar işte arakdaşlar..
hepsi değil sanırım ama.. bu cümle mesela bir paradoks.. yani ne yaparsanız yapın sonuç bulunamaz..
"Bildiğim tek şey var; o da hiç bir şey bilmediğim."
düşünelim:
hiçbirşey bilmiyorsa bildiği tek şeyi aslında bilmiyordur.. o halde biliyorum dediği "hiç birşey bilmeme" durumu da geçersiz.. o geçersiz se birşeyler biliyor olabilir.. o halde bilidğim tek şey dediği de doğru olabilir.. fakat onu biliyorsa hiçbirşey bilmioyurm yalan olur. . . . diye devam eder gider bu . . .
-
SEYDUNA
- Yarbay

- Mesajlar:2624
- Kayıt:10 Şub 2007 23:46
- Ruh Hali:Mutlu
- Cinsiyet:Erkek
- Burç:Koç
- Takım:Fenerbahçe
Re: Paradoks hastası
ben paradoks hastalığının ne olduğunu çok iyi biliyom
bu söylediğim paradoks olduğumuma mı kanıt
bu söylediğim paradoks olduğumuma mı kanıt
Re: Paradoks hastası
kısmen olabilir
Re: Paradoks hastası
özgürlük 2 gr aklım vardı oda artık yok sayende bu ne yaa allahımmm başım döndü anlam vermeye çalışıyorum olmuyor düz okuyayım dedim anlamadım üfffffffffffffff allak bullak ettin beniii
Re: Paradoks hastası
anlayamadığını boş geç.. sonra geri dönersin
Re: Paradoks hastası
gitti artık akıl makıl kalmadı bende

